« wstecz

Aktualności » Poznajemy Polskę

czwartek, 20 października 2022

20 października 2022 r. w ramach projektu „Poznaj Polskę” byliśmy na wycieczce w Sandomierzu. Jest to jedno z najstarszych miast w Polsce.

Podczas podróży podziwialiśmy piękne krajobrazy i słuchaliśmy ciekawych opowieści naszej pani przewodnik. Kiedy dojechaliśmy na miejsce, udaliśmy się na Zamek Królewski.

W zamkowych komnatach mieści się Muzeum Okręgowe, w którym obejrzeliśmy wystawę dotyczącą codziennego życia dawnych mieszkańców tego miasta. Następnie przeszliśmy Wąwozem Królowej Jadwigi – jednym z najpiękniejszych lessowych wąwozów Ziemi Sandomierskiej. Później z Bramy Opatowskiej podziwialiśmy panoramę miasta.

Po obiedzie w restauracji „Pod Ciżemką” poszliśmy do Zbrojowni Rycerskiej. Tu uczniowie mogli zobaczyć, a także założyć stroje z dawnych epok, obejrzeć broń, którą kiedyś walczono.

Na koniec odbyliśmy spacer po rynku i zakupiliśmy pamiątki, które będą przypominać nam o pobycie w królewskim Sandomierzu.