« wstecz

Archiwum » ŚLADAMI TADEUSZA KOŚCIUSZKI

środa, 28 maja 2014

Dnia 28 maja 2014 r., aby lepiej poznać postać naszego patrona Tadeusza Kościuszki, wybraliśmy się na wycieczkę do Maciejowic, miejsca bitwy w czasie insurekcji kościuszkowskiej.

Najpierw odwiedziliśmy miejscowy kościół parafialny pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, po którym oprowadził nas proboszcz i poznaliśmy historię świątyni.

Na rynku obejrzeliśmy pomnik ku czci Tadeusza Kościuszki,
a następnie zwiedziliśmy jedyne w Polsce muzeum poświęcone jego pamięci.

Oglądaliśmy licznie zgromadzone pamiątki po polskim bohaterze narodowym, a od kustosza dowiedzieliśmy się wielu interesujących
i czasami zaskakujących faktów z życia naszego patrona.

Następnie zobaczyliśmy zespół pałacowo-parkowy w Podzamczu, który został zniszczony podczas ostatniej bitwy powstania kościuszkowskiego i pojechaliśmy do Rezerwatu Przyrody „Kopiec Kościuszki”. Tam obejrzeliśmy pamiątkowy obelisk i wysłuchaliśmy ciekawej opowieści o bitwie pod Maciejowicami.

Wyjazd był bardzo udany, ponieważ przybliżył uczniom postać patrona oraz ważne wydarzenia z historii naszego kraju.